Posted: 9/6/2008 3:11:04 PM EDT
| ? |
| soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda soda |
hell yeah. was deployed with some 'pop'-saying pennsylvanians. its chow time. i ask the other texan to "grab me a coke" while i liberated some blueberry muffins (4-6 large otis spunkmeyr muffins fit in the average ACU pants cargo pocket, depending on how squished you want em). he comes back with a Dr. Pepper. the PA guys were like "thats the wrong pop". Dr. Pepper is never the wrong Coke. |
|
In rural South Carolina in 1976 it was absolutely Coke, Pepsi, RC, 7-up, Grape, or Orange. Never NEVER EVER "soda". I know this the hard way, being a new transplant from central NY plopped down at 10 years old into a small southern town still burning crosses and fighting the Civil War. Thank God for my one good friend that quickly told me, "Say Coke!" as the store owner was chewing me out for his not being able to read my mind when I told him "soda" ! The whole incident was probably just small town prejudice but I never have been able to say "soda" in a store since. Hell, just typing the word makes me pissed off! |