Warning

 

Close

Confirm Action

Are you sure you wish to do this?

Confirm Cancel
BCM
Member Login

Site Notices
4/18/2021 9:59:29 PM
Posted: 6/3/2008 7:48:29 PM EDT
Okay,

Just a heads up to anyone who likes the Aliens or Predator franchises:

Skip it.

Given as a gift?

Return it.

See it lying in the street?

Step on it.

It's fucking horrible.  I started fast forwarding about 5 minutes in.  I wanted to see the Predator vs. Alien part.

Holy shit is this movie dark.  Not dark as in scary/gore...as in I CAN'T SEE SHIT.

I thought something was wrong with my DLP projector.  Like the lightbulb had burned out or was at 10%.

You seriously cannot make out WTF you're seeing.  It's a joke.

Kevin "Did I mention the lighting?  There is none."
Link Posted: 6/3/2008 7:48:53 PM EDT
k
Link Posted: 6/3/2008 8:17:49 PM EDT
I'll give your rant a rating of 2... out of a possible 10

Besides the fact that it was a damn good movie. IMHO

Link Posted: 6/3/2008 8:18:49 PM EDT
I thought it was ok
Link Posted: 6/3/2008 8:19:25 PM EDT
Can't be worse than the first one...
Link Posted: 6/3/2008 8:20:36 PM EDT

Quoted:
Can't be worse than the first one...


The first AVP is better.  
Link Posted: 6/3/2008 8:21:27 PM EDT

Quoted:
Can't be worse than the first one...


Oh, it is.  By orders of magnitude.

Kevin "Disregard my warning at your own peril!!"
Link Posted: 6/3/2008 8:21:32 PM EDT
Your rant sucked more than the movie.
Link Posted: 6/3/2008 8:21:45 PM EDT
yup, I was pissed when I went and saw it.
Link Posted: 6/3/2008 8:23:07 PM EDT

Quoted:
Okay,

Just a heads up to anyone who likes the Aliens or Predator franchises:

Skip it.

Given as a gift?

Return it.

See it lying in the street?

Step on it.

It's fucking horrible.  I started fast forwarding about 5 minutes in.  I wanted to see the Predator vs. Alien part.

Holy shit is this movie dark.  Not dark as in scary/gore...as in I CAN'T SEE SHIT.

I thought something was wrong with my DLP projector.  Like the lightbulb had burned out or was at 10%.

You seriously cannot make out WTF you're seeing.  It's a joke.

Kevin "Did I mention the lighting?  There is none."



+1,000,000 Between my boredom and the lack of lighting, I had no idea WTF was going on in that "movie".
Link Posted: 6/3/2008 8:25:41 PM EDT

Quoted:

Quoted:
Can't be worse than the first one...


The first AVP is better.  


I never saw AVP Requiem in theatres so I picked up the two disc set when it first came out.  I saw the first one and wasn't impressed but remember hearing that Requiem was supposed to be awesome.  Unfortunately, the crappy first AVP was about 100x better than that POS.
Link Posted: 6/3/2008 8:26:07 PM EDT
Now with MS paint:



And the level of detail here is being KIND to the movie.

Kevin "Not kidding."
Link Posted: 6/3/2008 8:27:39 PM EDT
Link Posted: 6/3/2008 8:29:34 PM EDT

Quoted:
Yeah, it is just AWFUL !!!  Terrible.

The first AVP was much, much better.  


I bet you thought you'd never say THAT.

God I hated the first movie.  The trailer for this one looked freakin' awesome.  

What a waste of the franchise.

Kevin "Hollywood sucks."
Link Posted: 6/3/2008 8:30:57 PM EDT

Quoted:
Can't be worse than the first one...


You know, that's exactly what I would have said UNTIL I SAW THE SECOND ONE!

I could have written a better script/screenplay while I was out at a bar.  I really really mean that.  Seriously.  
Link Posted: 6/3/2008 8:35:34 PM EDT
They killed the Kid in the first 10 min it wasn't that bad! I fell alseep after that howed it end?
Link Posted: 6/3/2008 8:36:56 PM EDT

Quoted:
They killed the Kid in the first 10 min it wasn't that bad! I fell alseep after that howed it end?


They nuked the site from orbit.

Kevin "THAT, that I saw."
Link Posted: 6/3/2008 8:40:17 PM EDT
I fixed it

see that's because someone died.......see right there in the movie.............see
Link Posted: 6/3/2008 8:41:57 PM EDT
Lol, the movie did completely suck and you couldn't see shit for a good portion of the flick.

Link Posted: 6/3/2008 8:46:33 PM EDT

Quoted:

Quoted:
Can't be worse than the first one...


The first AVP is better.  


jesus that is scary.
Link Posted: 6/3/2008 9:45:56 PM EDT
I was disappointed.....
Link Posted: 6/3/2008 9:50:34 PM EDT
Link Posted: 6/3/2008 9:52:06 PM EDT

Quoted:
Lol, the movie did completely suck and you couldn't see shit for a good portion of the flick.



Filming in total darkness = A way to cut CGI and set budgets.
Link Posted: 6/3/2008 9:52:33 PM EDT
Yeah you need a set of nods to watch that movie...
Link Posted: 6/3/2008 9:55:55 PM EDT

Quoted:

Quoted:
Lol, the movie did completely suck and you couldn't see shit for a good portion of the flick.



Filming in total darkness = A way to cut CGI and set budgets.


Exactly, they can hide fine detail that takes money and time.
Link Posted: 6/3/2008 9:57:30 PM EDT
I think you guys are smoking some serious crack, it was way better than the first IMO.  I half way enjoyed it.  Needed some action w/ the Striker smokin' some aliens though.  
Link Posted: 6/3/2008 10:01:15 PM EDT

Quoted:
I think you guys are smoking some serious crack, it was way better than the first IMO.  I half way enjoyed it.  Needed some action w/ the Striker smokin' some aliens though.  


What were you smoking while you enjoyed it?  
Link Posted: 6/3/2008 10:19:15 PM EDT

Quoted:

Quoted:
I think you guys are smoking some serious crack, it was way better than the first IMO.  I half way enjoyed it.  Needed some action w/ the Striker smokin' some aliens though.  


What were you smoking while you enjoyed it?  


I need some of that shit.   We are all going to need it to cope with the coming president...
Link Posted: 6/4/2008 4:23:50 AM EDT
Neither one would win any awards, but if you like Sci-Fi, they're both OK.
Link Posted: 6/4/2008 4:36:44 AM EDT

Holy shit is this movie dark. Not dark as in scary/gore...as in I CAN'T SEE SHIT.

I thought something was wrong with my DLP projector. Like the lightbulb had burned out or was at 10%.

You seriously cannot make out WTF you're seeing. It's a joke.

Kevin "Did I mention the lighting? There is none."





You can't adjust the pic on your set?

I have a 50in Panasonic Plasma and the adjustments for pic quality are sweet.

I had no problem viewing AVP...
Link Posted: 6/4/2008 8:52:28 AM EDT
yup! this movie was horrible.

Negatives:
*It's like they forgot to take off the lens cap during filiming in some parts.
*Acting sucked
*I thought we'd see the blonde's hoo-hoos, that didn't happen. What kinda rated-R movie is this!!!
*who gave the lead alien spawning abilities!
*first might be actually better!

Pros
*nuked the site from orbit to be sure
*saw a predator and a couple of aliens
*loved how they used sound clips from "aliens" ex. alien shrill and the motion detector in background of plane
*pretty violent!

Link Posted: 6/4/2008 8:56:57 AM EDT

Quoted:

Quoted:
Can't be worse than the first one...


The first AVP is better.  


I disagree.

The first AvP was TERRIBLE.

This one was a rental at best.
Link Posted: 6/4/2008 9:00:31 AM EDT
Dunno what kind of projector/TV you guys are using, but I could see everything just fine. ::shrug::

I didn't really think the movie was that great (nor was the first), but if you want to see blood and violence and a semi-crappy (typical) SCIFI plot, it's going to fill that role.
Top Top