Warning

 

Close

Confirm Action

Are you sure you wish to do this?

Confirm Cancel
BCM
Member Login

Site Notices
Posted: 4/16/2010 9:30:58 PM EST
It's in German, get over it.

http://www.youtube.com/watch?v=RobaJKGMMiE
Link Posted: 4/16/2010 9:32:02 PM EST
Link Posted: 4/16/2010 9:35:53 PM EST
Different people handle boredom in different ways.

Some people masturbate to free internet porn, others come up with ideas like this...
Link Posted: 4/16/2010 9:40:07 PM EST



Quoted:


Different people handle boredom in different ways.



Some people masturbate to free internet porn, others come up with ideas like this...


Well when you figure out how to masturbate with a trackhoe, you let me know how it works.



 
Link Posted: 4/16/2010 10:02:49 PM EST
Holy fucking shit! The guy running that hoe was seriously skilled-and trusting. Holy fuck!
Link Posted: 4/16/2010 10:13:45 PM EST
Meh.  Company demo with ready made props for effect.  Go to a job site and watch a real operator work with what's available.  Some of those guys are magicians.
Link Posted: 4/16/2010 10:24:03 PM EST
Links on the right––particularly the second one––WTF?
Link Posted: 4/18/2010 1:09:46 PM EST
Quoted:
Links on the right––particularly the second one––WTF?


Yea, i saw that too.
Link Posted: 4/18/2010 1:36:53 PM EST
Operator -> No helmet.  

Lovely safety pre-cautions.  Wonder what OSHA would think of this?

Pretty sweet though.
Link Posted: 4/18/2010 1:52:02 PM EST
Quoted:
Holy fucking shit! The guy running that hoe was seriously skilled-and trusting. Holy fuck!


This right here.
Link Posted: 4/18/2010 2:04:02 PM EST



Quoted:


Operator -> No helmet.  



Lovely safety pre-cautions.  Wonder what OSHA would think of this?



Pretty sweet though.






Why would it even matter in this case?   If he needed the helmet,  he'd have needed divine protection.



Everybody knows that the real purpose of a hard hat when working with heavy equipment is for body identfication.  This is why your

name should always be on your hardhat,  and on it in such a way that it will stay legible even when you're a smear on the ground.

If they find your hard hat,  they'll know whose smear it likely is.





CJ





 
Link Posted: 4/18/2010 2:13:52 PM EST




Quoted:

Operator -> No helmet.



Lovely safety pre-cautions. Wonder what OSHA would think of this?



Pretty sweet though.




OSHA Rep would LOSE IT!!!  I love how the announcer and cameraman are UNDER the rig at one point!!!!!
Link Posted: 4/18/2010 2:15:09 PM EST



Quoted:





Quoted:

Different people handle boredom in different ways.



Some people masturbate to free internet porn, others come up with ideas like this...


Well when you figure out how to masturbate with a trackhoe, you let me know how it works.

 


Very carefully

 
Link Posted: 4/18/2010 2:17:08 PM EST
People do some crazy shit just to get on that TV show.
Link Posted: 4/18/2010 2:43:17 PM EST
Quoted:
Holy fucking shit! The guy running that hoe was seriously skilled-and trusting. Holy fuck!


Seriously

Link Posted: 4/18/2010 2:55:00 PM EST



Quoted:


Meh.  Company demo with ready made props for effect.  Go to a job site and watch a real operator work with what's available.  Some of those guys are magicians.







 
Link Posted: 4/18/2010 3:03:51 PM EST
Quoted:
Meh.  Company demo with ready made props for effect.  Go to a job site and watch a real operator work with what's available.  Some of those guys are magicians.


yeah I'm sure pushing dirt around would present a serious challenge for that operator



Posted Via AR15.Com Mobile
Link Posted: 4/18/2010 3:11:28 PM EST







Quoted:
Quoted:



Meh.  Company demo with ready made props for effect.  Go to a job site and watch a real operator work with what's available.  Some of those guys are magicians.

yeah I'm sure pushing dirt around would present a serious challenge for that operator
Posted Via AR15.Com Mobile




no hes talking about guys that can climb 200' pre existing bridge   towers in reverse with a backhoe using the rear bucket and outriggers






not climbing 40' on a custom made jig



Im digging on youtube I have seen videos before
 
Link Posted: 4/18/2010 3:20:50 PM EST




The trackhoe has hooks on the front that engage every level.  The attachment hooks onto the tower.  The only risk is hydraulic failure.  And then he'd just hang there.
You can see him "unload" the hydraulics on each level making sure the front hooks are engaged before he disconnects the attachment.  Etc.
It's cool to watch, of course, but I'm sure anyone on here that's ever operated any heavy equipment could do it.  That is, if they had a specially made tower and a modified trackhoe.
I'm more impressed by the guys that can load a Bobcat or backhoe onto a trailer without ramps.
-p.
ETA:

 
Link Posted: 4/18/2010 3:23:24 PM EST
You know if this was the US military he'd be in a world of shit for not wearing his PT belt.
Link Posted: 4/18/2010 3:25:03 PM EST
Rupert? has big iron balls.
Link Posted: 4/18/2010 3:25:31 PM EST





Quoted:






The trackhoe has hooks on the front that engage every level.  The attachment hooks onto the tower.  The only risk is hydraulic failure.  And then he'd just hang there.





You can see him "unload" the hydraulics on each level making sure the front hooks are engaged before he disconnects the attachment.  Etc.





It's cool to watch, of course, but I'm sure anyone on here that's ever operated any heavy equipment could do it.  That is, if they had a specially made tower and a modified trackhoe.





I'm more impressed by the guys that can load a Bobcat or backhoe onto a trailer without ramps.





-p.



it's all in the bounce and lean!





 
Link Posted: 4/18/2010 3:26:22 PM EST



Quoted:


Meh.  Company demo with ready made props for effect.  Go to a job site and watch a real operator work with what's available.  Some of those guys are magicians.


Agree. My Father ran excavators for 40 years. He did 28 years for a municipality running them and another 12 as a union operator. He was most definitely a magician with those things, and in high demand for large freeway jobs in and around Ohio. I cannot remember the model exactly, but his last was an Komatsu that dug about 40' down. I'm wanting to say it was like a PC1250 class.  

 
Link Posted: 4/18/2010 3:34:35 PM EST
Im more impressed by rigging than the "operator".  He did nothing special.
Link Posted: 4/18/2010 3:59:14 PM EST
Lots of trust in a little 10 cent oring.
Link Posted: 4/18/2010 4:00:10 PM EST
Quoted:
Operator -> No helmet.  

Lovely safety pre-cautions.  Wonder what OSHA would think of this?

Pretty sweet though.


He did wear a seatbetl though. And in truth, a hardhat wouldn't do any good when you drop a whole trackhoe on your head.
Link Posted: 4/18/2010 4:04:49 PM EST
Holy crap.
Link Posted: 4/18/2010 4:14:34 PM EST
If you look, it's actually a trackshovel, and they use double cylinders on everything. It's ballsy, but less likely to fail than things I've seen and done on jobs with similar equipment. Inclines and working on top of things not designed for that sort of weight scare me more. Quicksand, and working around sinkholes is even worse.
Top Top