Warning

 

Close

Confirm Action

Are you sure you wish to do this?

Confirm Cancel
Member Login
Site Notices
10/20/2017 1:01:18 AM
9/22/2017 12:11:25 AM
Posted: 9/2/2005 11:30:12 AM EDT
[Last Edit: 9/2/2005 11:39:27 AM EDT by BeetleBailey]
...and tell me if this is a good deal

Egyptian(?) 7mm Mauser (7x57?), scoped, looks like someone's baby (excellent bore, wood, etc)
(cheap scope - Tasco, but good mounting job w/rails)

they are trying to get rid of for ~$100. Is this a good buy? I currently have no scoped piece.
Link Posted: 9/2/2005 11:31:53 AM EDT
Yes, now post something to scare the sheeple!

Link Posted: 9/2/2005 11:32:43 AM EDT
Sure for less than $100, grab it!
Link Posted: 9/2/2005 11:33:12 AM EDT

Originally Posted By EPOCH96:
Yes, now post something to scare the sheeple!




we're all gonna die!!!
Link Posted: 9/2/2005 11:33:53 AM EDT
No range report yet?
Link Posted: 9/2/2005 11:34:21 AM EDT

Originally Posted By pzjgr:
Sure for less than $100, grab it!



+1
Link Posted: 9/2/2005 11:34:30 AM EDT

Originally Posted By BeetleBailey:

Originally Posted By EPOCH96:
Yes, now post something to scare the sheeple!




we're all gonna die!!!




AHHHHHH RUNN!!
Link Posted: 9/2/2005 11:35:05 AM EDT
Loot it!
Link Posted: 9/2/2005 11:35:13 AM EDT
y r u scared?
Link Posted: 9/2/2005 11:35:54 AM EDT
No, it is not a good deal......

BTW....who has it?

Link Posted: 9/2/2005 11:36:10 AM EDT
Heck, yeah! SHTF, you can jack up the price (gouge) and sell it to someone fending of looters.
Link Posted: 9/2/2005 11:36:35 AM EDT
Good rifle for SHTF, Katrina, Looting and Gas purchaes, IMO.

NOW STFU and BUY IT!!!
Link Posted: 9/2/2005 11:38:46 AM EDT
but 7x57 ammo is hard to come by, no?
Link Posted: 9/2/2005 11:44:17 AM EDT
[Last Edit: 9/2/2005 12:21:01 PM EDT by Forest]
Beetle,
IIRC the 7mm mausers were mostly South American. I used to have one (a Chilian that I sporterized), sorry I sold it now. They shoot very nicely, but new production ammo is fairly pricey (about $1 round in the 1980s) and I haven't seen surplus ammo for them in years.

If you like Mausers I'd suggest sticking with an 8mm mauser, unless you're into collecting.
Link Posted: 9/2/2005 11:55:00 AM EDT

Originally Posted By BeetleBailey:
but 7x57 ammo is hard to come by, no?



Kinda pricey, but if you get it let me know through IM, I have a couple of boxes ofactory ammo, plus some brass and RCBS reloading dies if you would be interested in them. I use to have a 7x57 sold it during a bout of stupidity, now they are hard to come by. Shoot me a IM if you want to work out something on the ammo and dies, I have no use for them.

Top Top