Warning

 

Close

Confirm Action

Are you sure you wish to do this?

Confirm Cancel
PSA
Member Login

Site Notices
Arrow Left Previous Page
Page / 2
Posted: 12/29/2006 5:33:04 PM EDT
made by Norinco and could be imported to the US would you buy one for 200?

They would be as reliable and ugly as their ak/sks stuff
Link Posted: 12/29/2006 5:33:41 PM EDT
Group Buy!
Link Posted: 12/29/2006 5:34:59 PM EDT
the stocks would be tiny, for those tiny chinese arms to use.
Link Posted: 12/29/2006 5:35:09 PM EDT
Link Posted: 12/29/2006 5:35:20 PM EDT
It would be a nice option for those on a tight budget.
Link Posted: 12/29/2006 5:36:18 PM EDT
I'd buy five.
Link Posted: 12/29/2006 5:37:02 PM EDT
Hell Yeah I would buy 7 of em
Link Posted: 12/29/2006 5:37:25 PM EDT

Originally Posted By Derek45:
You mean like this one . . .

www.sinodefence.com/army/small_arms/cqrifle.asp


I think a I saw some canadians get one of those with the dilrod handguard in a post here.
Link Posted: 12/29/2006 5:37:45 PM EDT

I tried to think of an AR that had the "quality" machining my SKS has, and I threw up in my mouth a little bit.

The SKS is reliable, goes bang every time, but pretty is not one of its attributes.
Link Posted: 12/29/2006 5:38:02 PM EDT
YEP!
Link Posted: 12/29/2006 5:38:03 PM EDT
8 here...
Link Posted: 12/29/2006 5:38:16 PM EDT
Link Posted: 12/29/2006 5:38:30 PM EDT
[Last Edit: 12/29/2006 5:39:30 PM EDT by bulldog1967]
My father's Norinco before:



After:



I'd say that it cleaned up well...it sure shoots like a house on fire!

ETA, yes, yes I would!

Link Posted: 12/29/2006 5:39:33 PM EDT
[Last Edit: 12/29/2006 5:40:32 PM EDT by DrFrige]
Link Posted: 12/29/2006 5:41:46 PM EDT
[Last Edit: 12/29/2006 5:42:12 PM EDT by FortyFiveAutomatic]
hell yes i would buy!

ETA: As long as I could change out those handguards
Link Posted: 12/29/2006 5:42:51 PM EDT
No.

Link Posted: 12/29/2006 5:45:23 PM EDT
I'd buy a dozen
Link Posted: 12/29/2006 5:45:59 PM EDT
Not just no,but HELL NO!
Link Posted: 12/29/2006 5:52:31 PM EDT
I wonder if it would replace Olympic Arms as MarkM's favorite AR15 manufacturer.

Hell, it would open up a new line of Tapco parts...
Link Posted: 12/29/2006 5:53:35 PM EDT
id buy one and some cheap-o chinese ammo and see how fast I could melt the barrel on the damned thing
Link Posted: 12/29/2006 5:54:43 PM EDT
Nope.  I refuse to send funds directly to the PLA.
Link Posted: 12/29/2006 5:55:49 PM EDT
Yes, and I would put a clonepoint on it.

Link Posted: 12/29/2006 5:56:31 PM EDT

Originally Posted By DrFrige:

Originally Posted By Derek45:
You mean like this one . . .

www.sinodefence.com/army/small_arms/cqrifle.asp


www.sinodefence.com/army/small_arms/cqrifle1.jpg

Yeah but the handguard on the upper one looks like a big ol' ribbed condom. I dont want to be shooting all the while like I feel like I was holding a dick in my hand.

Its just not me ya know?


I'll defer to your better judgement as to what a giant ribbed cock feels like.

I'd just replace the hand guards..
Link Posted: 12/29/2006 5:56:41 PM EDT
Absolutely.

Link Posted: 12/29/2006 5:57:13 PM EDT
CQ311..

Good accuracy, odd twist rate, either 1/15 or 1/12.  Old style furniture.  No forward assist or newer stuff.  Bad finish.

I have alot of Norc stuff.  But didnt go for a Norc AR. For an AR I went with a 10.5 inch LMT MRP CQB.  But I have lots of other norc stuff like a Lawman 14 inch 870 clone and a nice parkerized 1911.

Theres a rumour that Norc is gonna start selling M4geries up here eventually.  

Norc quality is hit or miss.  They can be really good or total shit.  Steel quality is generally better than most domestics at least for 1911s.

The CQ311 is really crude.. It groups well when shot, but the finish is poor and shit looking.
Link Posted: 12/29/2006 5:58:04 PM EDT
No
Link Posted: 12/29/2006 6:00:14 PM EDT
YES!
Link Posted: 12/29/2006 6:01:39 PM EDT
Yep.
Link Posted: 12/29/2006 6:07:18 PM EDT
Link Posted: 12/29/2006 6:08:08 PM EDT
yes! Yes I would!
Link Posted: 12/29/2006 6:08:12 PM EDT
I'd just be curious to have an accurate report on how quality of a copy it is, i.e. metallurgy, parts swapability, etc...
Link Posted: 12/29/2006 6:17:40 PM EDT
Even if you don't buy a Chinese AR one positive thing is the competition would make American ARs less expensive. Now if we could get the Chinese to flood the US with 5.56 ammo that would be a big plus.
Link Posted: 12/29/2006 6:19:43 PM EDT
What kind of sight is that?
Link Posted: 12/29/2006 6:21:40 PM EDT

Originally Posted By xm15-e2s:
Even if you don't buy a Chinese AR one positive thing is the competition would make American ARs less expensive. Now if we could get the Chinese to flood the US with 5.56 ammo that would be a big plus.







You're right.We just need to lower the standard of living in the US a little more and they will be able to compete.WTF?



I can't help but wonder how many of you would have bought German or Japanese goods in,oh,about 1938 or 39?
Link Posted: 12/29/2006 6:22:01 PM EDT
Yeah up here the selling price on the CQ311 is about half the price of a comparable quality AR like Stag or RRA.  I heard that Colt gave Norc the rights to make the 1911 clones in exchange for stopping production of the CQ311.  The problem with alot of the norc stuff is the OD/ID tolerances seem to very abit, so that even if the machining is good, occassionaly its hard to get some better quality aftermarket to fit on thier stuff.  A much better Norc copy is the M1A copy.  I think if you guys saw the CQ311 in person you would probably take a pass unless you really wanted a cheap way to shoot 5.56mm.
Link Posted: 12/29/2006 6:23:27 PM EDT
No
Link Posted: 12/29/2006 6:24:36 PM EDT
Link Posted: 12/29/2006 6:27:48 PM EDT
No.

I bought my polytech ak second or third or fourth hand, and I have to say it's 1000% better than the Eastern European models I've seen.

But in an AR?  
Link Posted: 12/29/2006 6:31:47 PM EDT

Originally Posted By KS_Physicist:

The SKS is reliable, goes bang every time, but pretty is not one of its attributes.


Sounds like it would make a good woman!

GR
Link Posted: 12/29/2006 6:33:36 PM EDT
Are you kidding me? I wouldn't buy an AR made from China if it cost $20.00.

The quality of steel and plastics in that country is piss-poor and their quality control sucks on just about everything they do.  Now, when it comes to buying cheap luxary electronics or toys who gives a shit, but when you're talking about something that could go KABOOM and kill me or worse fail to go Bang and get me killed than NO WAY.

Link Posted: 12/29/2006 6:34:52 PM EDT
Nope.

Link Posted: 12/29/2006 6:35:39 PM EDT
Only, and only, if I could buy it at Walmart.  
Link Posted: 12/29/2006 6:36:58 PM EDT
By the dozen.
Link Posted: 12/29/2006 6:38:49 PM EDT
Without thinking twice.
Link Posted: 12/29/2006 6:40:45 PM EDT
[Last Edit: 12/29/2006 6:43:16 PM EDT by Tromatic]
Hell no, at any price.  

Will they sell them to Joe Sixpack in China, too?
Link Posted: 12/29/2006 6:41:00 PM EDT

Originally Posted By SilentType:
Are you kidding me? I wouldn't buy an AR made from China if it cost $20.00.

The quality of steel and plastics in that country is piss-poor and their quality control sucks on just about everything they do.  Now, when it comes to buying cheap luxary electronics or toys who gives a shit, but when you're talking about something that could go KABOOM and kill me or worse fail to go Bang and get me killed than NO WAY.



You have no idea WTF you are talking about.

Yeah, that must be why top 1911 smiths LOVE to work on them, because the steel sucks. Not!







Thier 1911's are more milspec than most of the MIM crap alot of manufacturers put out these days.
Link Posted: 12/29/2006 6:43:26 PM EDT

Originally Posted By carguym14:

Originally Posted By xm15-e2s:
Even if you don't buy a Chinese AR one positive thing is the competition would make American ARs less expensive. Now if we could get the Chinese to flood the US with 5.56 ammo that would be a big plus.







You're right.We just need to lower the standard of living in the US a little more and they will be able to compete.WTF?



I can't help but wonder how many of you would have bought German or Japanese goods in,oh,about 1938 or 39?



Hope you don't drive a Japanese car or use foreign made tools.

When I look at my Bushmaster AR I wonder why it had to cost as much as it did. It seems like most guns should cost half what they do.
Link Posted: 12/29/2006 6:45:01 PM EDT
I'd buy a few!
Link Posted: 12/29/2006 6:46:33 PM EDT
No.
Link Posted: 12/29/2006 6:48:34 PM EDT
i hate to admit it, but for that price, i'd stock up on crates of them. $200 crap today is a $1200 pre-ban gold tomorrow. seen that happen once already.

plus the norinco 1911 and M1A receivers turned out to be pretty damn good. shocked the shit outa me too when i first heard that.
Link Posted: 12/29/2006 6:55:22 PM EDT
Arrow Left Previous Page
Page / 2
Top Top