Warning

 

Close

Confirm Action

Are you sure you wish to do this?

Confirm Cancel
Member Login

Site Notices
12/6/2019 7:27:02 PM
Arrow Left Previous Page
Page / 2
Posted: 3/13/2011 8:48:36 AM EST
I had some gas in my 2.5 gallon red plastic lawnmower fill tank that I wanted to get rid of. I attempted to pour it into my car's tank and when I started pouring, it all spilled over and wouldn't got into the tank. Apparently, there's some sort of metal piece that's at the opening of the car's gas tank to prevent siphoning. WTF?
Link Posted: 3/13/2011 8:49:57 AM EST
You gotta shove the nozzle in there pretty far and turn the container upside down.

At least that's what I had to do.
Link Posted: 3/13/2011 8:50:15 AM EST
Huh?
Link Posted: 3/13/2011 8:50:59 AM EST
Well, DUH!
Link Posted: 3/13/2011 8:51:22 AM EST


Link Posted: 3/13/2011 8:51:47 AM EST
Originally Posted By TheJacket:
You gotta shove the nozzle in there pretty far and turn the container upside down.

At least that's what I had to do.


I tried but it would only go in so far and when I inverted the tank to pour it in, the gas just went everywhere but in the tank.
Link Posted: 3/13/2011 8:52:15 AM EST
Really? you dont know about the valves? Its the metal flap you see when you open the gas tank.
Link Posted: 3/13/2011 8:52:16 AM EST
Yeah, I remember the first time I put gas in a car too...
Link Posted: 3/13/2011 8:53:11 AM EST
Hey, did you guys know I can make hamburgers out of ground beef? I'm like a fucking wizard around here.
Link Posted: 3/13/2011 8:53:36 AM EST
Plastic gas cans are a joke today.
Link Posted: 3/13/2011 8:56:39 AM EST
Originally Posted By TheJacket:
You gotta shove the nozzle in there pretty far and turn the container upside down.

At least that's what I had to do.

That is what has worked for me.
Link Posted: 3/13/2011 8:57:41 AM EST
Originally Posted By Super_Duty_John:
Plastic gas cans are a joke today.


Stupid CARB compliant cans aren't worth shit.
Link Posted: 3/13/2011 8:58:40 AM EST
This thread made me laugh, GD can be brutal even for a simple answer.
Link Posted: 3/13/2011 8:59:34 AM EST
Link Posted: 3/13/2011 8:59:34 AM EST
I would like call a mechanic or something dude. Fixing cars isn't something you want to just dive into.

Posted Via AR15.Com Mobile
Link Posted: 3/13/2011 9:01:17 AM EST
Does your gramma know that you are dicking around with her car?

Link Posted: 3/13/2011 9:01:31 AM EST
Wow, observation fail for the OP. They added those little doors when? Like 1975?
Link Posted: 3/13/2011 9:02:26 AM EST
Remember when your grade school teacher said there are no dumb questions? Well, she lied to you.
Link Posted: 3/13/2011 9:03:05 AM EST
If I were you, I'd find the nearest pool, and throw that fuel can away.








Link Posted: 3/13/2011 9:05:00 AM EST
Originally Posted By ARinKCMO:
Wow, observation fail for the OP. They added those little doors when? Like 1975?


My wife's Murano doesn't have one of those check valve type flappers.

Posted Via AR15.Com Mobile
Link Posted: 3/13/2011 9:05:34 AM EST
Originally Posted By niceguymr:
Originally Posted By TheJacket:
You gotta shove the nozzle in there pretty far and turn the container upside down.

At least that's what I had to do.


I tried but it would only go in so far and when I inverted the tank to pour it in, the gas just went everywhere but in the tank.


Idk what to do from here... Maybe get a better gas can?
Link Posted: 3/13/2011 1:46:02 PM EST
This thread is fucking hilarious
Link Posted: 3/13/2011 1:52:51 PM EST
hey did you all hear about that guy who couldn't pour gas into his car from a gas can...yeah, and then told everyone about it on the interwebs?


Link Posted: 3/13/2011 1:56:46 PM EST
I am able to pour from a can without spilling on my Honda..Same gas can it leaks on the Ford. The answer is a longer Spout to keep it from spilling..
Link Posted: 3/13/2011 1:57:35 PM EST
I am able to pour from a can without spilling on my Honda..Same gas can it leaks on the Ford. The answer is a longer Spout to keep it from spilling..
Link Posted: 3/13/2011 1:59:00 PM EST
My new sig line is perfect for this thread. Thanks VA
Link Posted: 3/13/2011 2:00:05 PM EST
Originally Posted By niceguymr:
I had some gas in my 2.5 gallon red plastic lawnmower fill tank that I wanted to get rid of. I attempted to pour it into my car's tank and when I started pouring, it all spilled over and wouldn't got into the tank. Apparently, there's some sort of metal piece that's at the opening of the car's gas tank to prevent siphoning. WTF?


Lube the nozzle and shove it in harder
Link Posted: 3/13/2011 2:01:48 PM EST
this thread rates about the same as with the guy that thought you could see hawaii from the californian coast...

Link Posted: 3/13/2011 2:04:32 PM EST
thats funny
Link Posted: 3/13/2011 2:06:46 PM EST
Higuyz! I need pour gas, but theres metal in there? Wut do?
Link Posted: 3/13/2011 2:09:31 PM EST
OP you live in NJ or OR??

Link Posted: 3/13/2011 2:10:15 PM EST
I just had the mental image of the OP standing there, can in hand, gas spilling everywhere. All over the car, himself, the ground, yelling "Make it stop, why would you do this to me!!!!"

Instead of just removing the can as soon as it didn't work right.
Link Posted: 3/13/2011 2:11:31 PM EST
Originally Posted By LostX:
Originally Posted By Super_Duty_John:
Plastic gas cans are a joke today.


Stupid CARB compliant cans aren't worth shit.


[Sarcasm]Aren't CARB compliant gas cans supposed to prevent spillage?[/Sarcasm]

Funnel. Invest in one.


Vulcan94

Link Posted: 3/13/2011 2:11:35 PM EST
Gas cans suck harder every year, It does seem. I'd pay $10 for a nice cap/nozzle that doesn't spill, controls the flow and allows you to empty the can into the car, but no–– government must save us. Gas caps are a perfect example of government.
Link Posted: 3/13/2011 2:11:55 PM EST
Originally Posted By JohnnyMcEldoo:
I would like call a mechanic or something dude. Fixing cars isn't something you want to just dive into.

Posted Via AR15.Com Mobile


Link Posted: 3/13/2011 2:12:10 PM EST
Originally Posted By Razoreye:
Remember when your grade school teacher said there are no dumb questions? Well, she lied to you.


There are no dumb questions. But there are a lot of inquisitive idiots walking around.
Link Posted: 3/13/2011 2:12:35 PM EST
Originally Posted By N1Rampage:
Hey, did you guys know I can make hamburgers out of ground beef? I'm like a fucking wizard around here.


If I post a picture can you identify an animal from my yard? I've never seen anything like it!!
Link Posted: 3/13/2011 2:28:05 PM EST
Originally Posted By Super_Duty_John:
Plastic gas cans are a joke today.


They sure are.
Link Posted: 3/13/2011 2:35:25 PM EST
Originally Posted By GENESMITH:
If I were you, I'd find the nearest pool, and throw that fuel can away.










Just make sure there are noe postal employees around.

OPSEC ya know.
Link Posted: 3/13/2011 2:36:49 PM EST
Originally Posted By Bludgeonmonkey:
Originally Posted By GENESMITH:
If I were you, I'd find the nearest pool, and throw that fuel can away.










Just make sure there are noe postal employees around.

OPSEC ya know.


Link Posted: 3/13/2011 2:41:40 PM EST

Originally Posted By N1Rampage:
Hey, did you guys know I can make hamburgers out of ground beef? I'm like a fucking wizard around here.


Link Posted: 3/13/2011 2:54:23 PM EST

Originally Posted By niceguymr:
I had some gas in my 2.5 gallon red plastic lawnmower fill tank that I wanted to get rid of. I attempted to pour it into my car's tank and when I started pouring, it all spilled over and wouldn't got into the tank. Apparently, there's some sort of metal piece that's at the opening of the car's gas tank to prevent siphoning. WTF?



Is this you ?










Link Posted: 3/13/2011 3:30:10 PM EST
[Last Edit: 3/13/2011 3:30:54 PM EST by Lumpy03]
Originally Posted By foxherb53:
This thread made me laugh, GD can be brutal even for a simple answer.


dadgum if I'll ask any more questions here.........

Link Posted: 3/13/2011 4:01:51 PM EST
Glad this is a funny thread.

I guess I didn't get the memo about how this shit works. I've never had to fill a car gas tank anywhere but at a gas station. Guess I'd be screwed if I ran out of gas on the side of the road.

And as funny as this thread is (even for me), I still don't get WTF happened.
Link Posted: 3/13/2011 4:04:15 PM EST
Originally Posted By niceguymr:
Glad this is a funny thread.

I guess I didn't get the memo about how this shit works. I've never had to fill a car gas tank anywhere but at a gas station. Guess I'd be screwed if I ran out of gas on the side of the road.

And as funny as this thread is (even for me), I still don't get WTF happened.


None of us are sure WTF happened here - can you draw it in MS Paint for us?
Link Posted: 3/13/2011 4:50:28 PM EST
Link Posted: 3/13/2011 5:08:28 PM EST
It will work. You just have to pour vveeeerrrryyyyyy sssllllooowwwlllyyyyyy.
Link Posted: 3/13/2011 5:09:09 PM EST

Originally Posted By niceguymr:
I had some gas in my 2.5 gallon red plastic lawnmower fill tank that I wanted to get rid of. I attempted to pour it into my car's tank and when I started pouring, it all spilled over and wouldn't got into the tank. Apparently, there's some sort of metal piece that's at the opening of the car's gas tank to prevent siphoning. WTF?

OMG, seriously


Link Posted: 3/13/2011 5:13:09 PM EST
Originally Posted By elucidate:
This thread is fucking hilarious


+1 ......I been laughing for 10 minutes.

Link Posted: 3/13/2011 5:20:20 PM EST
thats not to prevent siphoning...thats to prevent leaks if/when you roll over.
Link Posted: 3/13/2011 5:22:23 PM EST

the new plastic ones arent worth a shit for pouring into a car. the spout is not long enough to push the metal swing plate.
Arrow Left Previous Page
Page / 2
Top Top